Про мене

     
       Літопис нашого народу нараховує чимало кривавих сторінок. І одна із них- війна на Сході нашої держави , або як її називають Операція Обєднаних Сил / АТО/. Сотні справжніх патріотів віддали своє життя в боротьбі зі злочинною владою, зовнішньою агресією та сипаратизмом. В Незалежній державі народжуються і виростає нове покоління , яке має своє бачення та не боїться відстоювати свої переконання – жити у вільній Незалежній Державі.
В умовах незалежності та розбудови правової демократичної держави потрібен не виконавець чужих думок і вимог, а людина, яка б творчо мислила, чітко усвідомлювала своє призначення, місце у суспільстві, державі, колективі, сім'ї, розуміла свою значимість і роль у творенні загального добробуту. Тому педагогічне зусилля спрямовую на формування творчої особистості.
Суть і зміст мого досвіду полягає в тому, щоб сприяти активізації розумової праці, військово-патріотичного виховання учнів на уроках з предмету «Захист Вітчизни» і в позаурочний час.
У наш складний проблемний час стараюся відшукати ті оптимальні методи і засоби навчання, які не лише забезпечували б високий рівень знань, а й сприяли формуванню інтелектуально розвиненої особистості, адже найважливіша роль у цьому процесі належить навчальному закладу.
Свою роботу я підпорядковую таким напрямкам:
>            засвоєння програмного матеріалу;
>            активізація пізнавальної діяльності;
>            вміння застосовувати набуті знання в різних ситуаціях.
Своє завдання, як викладача, я розумію насамперед у вихованні учня як активної особистості, що активно мислить, зможе творчо підійти до матеріалу, який вивчається.
Виховання і навчання учнів у процесі занять з Захисту Вітчизни - єдиний воєнно- педагогічний комплекс, який вимагає постійного і активного пошуку шляхів і засобів одночасного вирішення завдань з озброєння учнів військовими знаннями та практичними навичками в об'ємі підготовки молодого солдата і їх моральною і психологічною підготовкою до захисту Вітчизни.
Велику роль у воєнно-патріотичному вихованні відіграють знання, які учні отримують під час вивчннню предмету.
На заняттях з тактичної підготовки, навчаючи учнів теорії та практиці підготовки і ведення бойових дій, приділяю постійну увагу формуванню в них стремління оволодіти тактичним мистецтвом солдата, розвинути необхідні моральні якості, зміцнити психологічну витримку, підвищити фізичне загартування, а також відпрацювати навички володіння зброєю.
Заняття з військової топографії, як і інших розділів предмету «Захист Вітчизни», повинні максимально наближені до бойової дії. Для цього стараюсь провести заняття з учнями на місцевості, з відпрацюванням практичних навичок. Знання з військової топографії допомагають прийняти найбільш правильне рішення, поставити завдання підлеглим, цілеспрямовано керувати підрозділами в бою.
Ознайомлення з історією розвитку стрілецької зброї сприяє вихованню патріотизму, почуття гордості за зброю і впевненості в його надійності. При цьому підкреслюю, що у ближньому бою солдату особливо необхідні, крім особистої хоробрості, ще і самообладання, розсудливість і хороша натренованість.
Основне виховане завдання при вивченні розділу «Статути Збройних Сил України» бачу в тому, щоб прищепити кожному юнакові почуття глибокої поваги до статутів, як до закону життя військ, без яких Збройні Сили  не можуть знаходитися у постійній бойовій готовності. На кожному занятті вимагаю, щоб взаємовідносини були тільки статутними, щоб практичні прийоми виконувались так, як виманюється в Збройних Силах.
При вивченні теми «Військова дисципліна, її сутність та значення» використовую приклади із солдатського життя. У процесі навчання встановлюються персональна відповідальність за доручену справу чи завдання  де  здійснюється педагогічний контроль.
Частину прийомів зі стройової підготовки учні виконують у вступній частині кожного уроку. Постійно акцентую увагу на зовнішній вигляд, правила військової ввічливості і поведінку. Слідкую, щоб юнаки були підтягнутими, вміли чітко доповідати і були в постійній готовності до дій.
Велику увагу приділяю виховній роботі при проведенні уроків з основ цивільного захисту. Використання опорного конспекту, мультимедійна  демонстрація  на уроці з основ цивільного захисту дозволяє звільнити мене від непродуктивних затрат часу, підвищує якість навчання учнів. Вони вчаться швидко думати, активно реагувати, точно і конкретно відповідати. Опорний конспект готую за основними принципами: лаконічність, виділення блоків за змістом і їх автономність, доступність відтворення і кольорова наочність, образне розташування символів.
Невід'ємною складовою навчально-виховного процесу в контексті військово- патріотичного виховання є проведення анкетування і тестування, зокрема з мотивації строкової військової служби, визначення тривожності учнів, пов'язаної з підготовкою до військової служби, на оцінку власної активності у підготовці до служби в Збройних Силах України.
Велику роль у військово-патріотичному вихованні і навчанні надаю  участі юнаків у змаганнях з військово-прикладних видів спорту на першість ліцею, міста та області. До цього процесу стараюся залучити також дівчат. Команда юнаків Нетішинського професійного ліцею неодноразово приймає активну участь у ліцейних  міських  та обласних змаганнях, присвячених річниці Збройних Сил України, Дню захисника Вітчизни.Змагання проводились як зі стрільбі з пневматичних гвинтівок та і з розбиранні та складанні автомата , спорадженні магазина набоями на яких  неодноразово виборювали призові місця
Велику увагу у військово-патріотичному вихованні надаю особистому прикладу, керуючись істиною: «Слово вчить, а приклад веде». 2010 році за сумлінну працю, досягнення позитивних результатів в організації та проведенні допризовної підготовки у 2009-2010 навчальному році – нагороджений грамотою Управління освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації.
2015р.підготував і видав друковані примірники «Методичні рекомендації з організації і проведення занять з військової топографії» та посібник  «Основи цивільного захисту» схвалені науково – методичною радою НМЦ ПТО ПК у Хмельницькій області до поширення у ПТНЗ області /протокол №1 від 25 березня 2015р./
2016р. за перемогу в номінації «Захист Вітчизни» обласної виставки матеріалів комплексно-методичного забезпечення предметів загальноосвітньої підготовки «Педагогічні ідеї та знахідки» нагороджений директором департаменту освіти і науки у Хмельницькій області – дипломом /Наказ №11-од від 12 січня 2016р./
2017р. приймав участь в організації і проведенні обласного вібінару викладачів предмету «Захист Вітчизни» по проведенні занять у Нетішинському професійному ліцеї.

Я завжди вважав і вважаю, що у діяльності учнів важливим є не тільки результат, який вони отримують, а ті шляхи і способи мислення, за допомогою яких вони одержують цей результат і це є головним, бо саме вони розвивають учня.

Немає коментарів:

Дописати коментар