Літопис нашого народу нараховує
чимало кривавих сторінок. І одна із них- війна на Сході нашої держави , або як
її називають Операція Обєднаних Сил / АТО/. Сотні справжніх патріотів віддали
своє життя в боротьбі зі злочинною владою, зовнішньою агресією та сипаратизмом.
В Незалежній державі народжуються і виростає нове покоління , яке має своє бачення
та не боїться відстоювати свої переконання – жити у вільній Незалежній Державі.
В умовах незалежності та розбудови правової
демократичної держави потрібен не виконавець чужих думок і вимог, а людина, яка
б творчо мислила, чітко усвідомлювала своє призначення, місце у суспільстві,
державі, колективі, сім'ї, розуміла свою значимість і роль у творенні
загального добробуту. Тому педагогічне зусилля спрямовую на формування творчої
особистості.
Суть і зміст мого досвіду полягає в тому, щоб сприяти
активізації розумової праці, військово-патріотичного виховання учнів на уроках
з предмету «Захист Вітчизни» і в позаурочний час.
У наш складний проблемний час стараюся відшукати ті
оптимальні методи і засоби навчання, які не лише забезпечували б високий рівень
знань, а й сприяли формуванню інтелектуально розвиненої особистості, адже
найважливіша роль у цьому процесі належить
навчальному закладу.
Свою роботу я підпорядковую
таким напрямкам:
>
засвоєння програмного матеріалу;
>
активізація пізнавальної діяльності;
>
вміння застосовувати набуті знання в різних ситуаціях.
Своє завдання, як викладача, я розумію насамперед у вихованні учня
як активної особистості, що активно мислить, зможе творчо підійти до матеріалу,
який вивчається.
Виховання і навчання учнів у процесі занять з Захисту
Вітчизни - єдиний воєнно- педагогічний комплекс, який вимагає постійного і
активного пошуку шляхів і засобів одночасного вирішення завдань з озброєння
учнів військовими знаннями та практичними навичками в об'ємі підготовки
молодого солдата і їх моральною і психологічною підготовкою до захисту Вітчизни.
Велику роль у воєнно-патріотичному вихованні
відіграють знання, які учні отримують під час вивчннню предмету.
На заняттях з тактичної підготовки, навчаючи учнів
теорії та практиці підготовки і ведення бойових дій, приділяю постійну увагу
формуванню в них стремління оволодіти тактичним мистецтвом солдата, розвинути
необхідні моральні якості, зміцнити психологічну витримку, підвищити фізичне
загартування, а також відпрацювати навички володіння зброєю.
Заняття з військової топографії, як і інших розділів
предмету «Захист Вітчизни», повинні максимально наближені до бойової дії. Для
цього стараюсь провести заняття з учнями на місцевості, з відпрацюванням
практичних навичок. Знання з військової топографії допомагають прийняти
найбільш правильне рішення, поставити завдання підлеглим, цілеспрямовано
керувати підрозділами в бою.
Ознайомлення з історією розвитку стрілецької зброї
сприяє вихованню патріотизму, почуття гордості за зброю і впевненості в його
надійності. При цьому підкреслюю, що у ближньому бою солдату особливо
необхідні, крім особистої хоробрості, ще і самообладання, розсудливість і
хороша натренованість.
Основне виховане завдання при вивченні розділу «Статути
Збройних Сил України» бачу в тому, щоб прищепити кожному юнакові почуття
глибокої поваги до статутів, як до закону життя військ, без яких Збройні Сили не можуть знаходитися у постійній
бойовій готовності. На кожному занятті вимагаю, щоб взаємовідносини були тільки
статутними, щоб практичні прийоми виконувались так, як виманюється в Збройних
Силах.
При вивченні теми «Військова дисципліна, її сутність
та значення» використовую приклади із солдатського життя. У процесі навчання
встановлюються персональна відповідальність за доручену справу чи завдання де здійснюється педагогічний контроль.
Частину прийомів зі стройової підготовки учні
виконують у вступній частині кожного уроку. Постійно акцентую увагу на
зовнішній вигляд, правила військової ввічливості і поведінку. Слідкую, щоб
юнаки були підтягнутими, вміли чітко доповідати і були в постійній готовності
до дій.
Велику увагу приділяю виховній роботі при проведенні
уроків з основ цивільного захисту. Використання опорного конспекту,
мультимедійна демонстрація на уроці з основ цивільного захисту дозволяє
звільнити мене від непродуктивних затрат часу, підвищує якість навчання учнів.
Вони вчаться швидко думати, активно реагувати, точно і конкретно відповідати.
Опорний конспект готую за основними принципами: лаконічність, виділення блоків
за змістом і їх автономність, доступність відтворення і кольорова наочність,
образне розташування символів.
Невід'ємною складовою навчально-виховного процесу в
контексті військово- патріотичного виховання є проведення анкетування і
тестування, зокрема з мотивації строкової військової служби, визначення
тривожності учнів, пов'язаної з підготовкою до військової служби, на оцінку
власної активності у підготовці до служби в Збройних Силах України.
Велику роль у
військово-патріотичному вихованні і навчанні надаю участі юнаків у змаганнях з
військово-прикладних видів спорту на першість ліцею, міста та області. До цього
процесу стараюся залучити також дівчат. Команда юнаків Нетішинського
професійного ліцею неодноразово приймає активну участь у ліцейних
міських та обласних змаганнях, присвячених річниці Збройних Сил
України, Дню захисника Вітчизни.Змагання проводились як зі
стрільбі з пневматичних гвинтівок та і з розбиранні та складанні автомата ,
спорадженні магазина набоями на яких неодноразово виборювали
призові місця
Велику увагу у
військово-патріотичному вихованні надаю особистому прикладу, керуючись істиною:
«Слово вчить, а приклад веде». 2010 році за сумлінну працю, досягнення
позитивних результатів в організації та проведенні допризовної підготовки у
2009-2010 навчальному році – нагороджений грамотою Управління освіти і науки
Хмельницької обласної державної адміністрації.
2015р.підготував і видав
друковані примірники «Методичні рекомендації з організації і проведення занять
з військової топографії» та посібник «Основи цивільного захисту» схвалені науково –
методичною радою НМЦ ПТО ПК у Хмельницькій області до поширення у ПТНЗ області
/протокол №1 від 25 березня 2015р./
2016р. за перемогу в номінації
«Захист Вітчизни» обласної виставки матеріалів комплексно-методичного
забезпечення предметів загальноосвітньої підготовки «Педагогічні ідеї та
знахідки» нагороджений директором департаменту освіти і науки у Хмельницькій
області – дипломом /Наказ №11-од від 12 січня 2016р./
2017р. приймав участь в
організації і проведенні обласного вібінару викладачів предмету «Захист
Вітчизни» по проведенні занять у Нетішинському професійному ліцеї.
Я
завжди вважав і вважаю, що у діяльності учнів важливим є не тільки результат,
який вони отримують, а ті шляхи і способи мислення, за допомогою яких вони
одержують цей результат і це є головним, бо саме вони розвивають учня.
Немає коментарів:
Дописати коментар